Salgsbetingelser
Salgsbetingelser
Bestilling
Alle priser i nettbutikken er inklusive merverdig avgift (mva).
Bestillingen regnes som godkjent når kjøper sender en bestilling.
Ved bestilling av varer hos vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post. Det er derfor vitkig at du legger inn rett e-postadresse. Det anbefales at kjøper kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv.
Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer.
Betaling
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Levering
Ordrer blir normalt sendt fra vårt lager innen 1-3 virkedager.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Ved tilfeller der pakken ikke blir avhentet vil kunden bli belastet for ekstrakostnader.
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angrerett tilkommer kjøper. Returpakker i oppkrav tas ikke i mot.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
Ved reklamsjon foretrekkes det at kunden sender oss en e.post så raskt som mulig.
Skader
Om det skulle oppstå skader under frakt, skal det fylles ut et skjema som du får på posten.